הזוכים בפרס האייזנר 2017

להלן – רשימה מלאה של כל הזוכים ב"אוסקר של הקומיקס" (המכונה גם "הפרס השני בחשיבותו אחרי בחירות עלילון") לשנת 2017 עם כמה הערות של עבדכם הנאמן.

סיפור קצר הכי טוב

"Good Boy", מאת טום קינג ודיוויד פינץ', מתוך Batman Annual #1

גיליון בודד הכי טוב

Beasts of Burden: What the Cat Dragged In, מאת איוואן דורקין, שרה דוייר ואחרים

סדרה רצה הכי טובה

Saga, מאת בראיין קיי ווהן ופיונה סטייפלס

סדרה קצרה הכי טובה

Vision, מאת טום קינג וגבריאל וולטה

סדרה חדשה הכי טובה

Black Hammer, מאת ג'ף למייר ודין אורמסון

סדרה הכי טובה לצעירים עד גיל 8

Narwhal: Unicorn of the Sea, מאת בן קלנטון

 

סדרה הכי טובה לצעירים בגילאי 9-12

Ghosts מאת ריינה טלגמייר

סדרה הכי טובה לבני נוער

The Unbeatable Squirrel Girl, מאת ראיין נורת' ואריקה הנדרסון

סדרת הומור הכי טובה

Jughead, מאת צ'יפ זדרסקי, ראיין נורת', אריקה הנדרסון ודארק צ'ארם

אנתולוגיה הכי טובה

Love is Love, עורך מארק אנדרייקו

יצירה עיונית הכי טובה:

Marck – Book III, מאת ג'ון ג'ון לואיס, אנדרו איידין ונייט פאוול

אלבום גרפי – חדש

Wonder Woman – True Amazon, מאת ג'יל ת'ומפסון

אלבום גרפי – הדפסה מחודשת

Demon, מאת ג'ייסון שיגה

מהדורה הכי טובה באנגלית של יצירה זרה:

Moebius Library: The World of Edena, מאת ז'אן "מוביוס" ז'יראר

מהדורה הכי טובה באנגלית של יצירה מאסיה:

The Art of Charlie Chan Hock Chye, מאת סוני ליו

פרוייקט ארכיון הכי טוב – סטריפים (ליצירות בנות עשרים שנה ויותר)

Chester Gould’s Dick Tracy, Colorful Cases of the 1930s, עורך – פיטר מרסקה

 

פרוייקט ארכיון הכי טוב – קומיקסים (ליצירות בנות עשרים שנה ויותר)

The Complete Wimmen’s Comix, עורכת – טרינה רובינס

כותב הכי טובה:

בראיין קיי ווהן: Saga, Paper Girls, We Stand on Guard

 

אמנית הכי טובה:

פיונה סטייפלס: Saga

 

כותב / אמן הכי טוב:

סוני ליו: The Art of Charlie Chan Hock Chye

 

אמנית מולטימדיה הכי טובה:

ג'יל ת'ומפסון: Wonder Woman: True Amazon. Beasts of Burden

 

אמנית כריכות הכי טובה:

פיונה סטייפלס: Saga

 

צביעה הכי טובה:

מאט ווילסון: Cry Havoc, Paper Girls, Black Widow ועוד

 

אמן אותיות הכי טוב:

טוד קליין: Clean Room, Dark Knight, Lucifer

 

ביקורת קומיקס הכי טובה:

עלילון The AV Club

 

ספר הכי טוב על קומיקס:

Krazy: George Herriman, A Life in Black and White, מאת מייקל טיסארנד

יצירה אקדמית הכי טובה על קומיקס:

Superwomen: Gender, Power, and Representation, מאת קרולין קוקה

עיצוב הכי טובה:

The Art of Charlie Chan Hock Chye, מאת סוני ליו

 

קומיקס-רשת הכי טוב:

Bird-Boy, מאת אן סיזבלה

 

קומיקס דיגיטלי הכי טוב:

Bandette, מאת קולין קובר ופול טובין

 

פרס וויל אייזנר לחנות הכי טובה:

קומיקאזי, בסומרוויל

 

פרס ביל פינגר לכתיבה:

וויליאם מסנר לובס

ג'ק קירבי

 

פרס ראס-מאנינג לכישרון מבטיח:

אן סיזבלה, על Bird Boy

 

כמה הערות מן היציעים:

 

1) עוד שנה עוד ניצחון סוחף לכל מי שקשור בצורה זו או אחרת לסדרת המד"ב Saga – סדרה רצה הכי טובה, כותב הכי טוב, אמנית הכי טובה, אמנית הכריכות הכי טובה. ארבעה פרסים לסדרה שנמצאת בשנת החמישית שלה. אני אמנם ממעריצי הסדרה רבל בשלב הזה נראה שכדאי לוועדת הפרסים להרגע קצת – יש אנשים בעולם הקומיקס שהם לא בראיין קיי ווהן ופיונה סטייפלס (שבשלב הזה כנראה כבר משתמשים בפרסים כדי לאזן שולחנות לא יציבים).

 

2) למרות ש- Saga מנצחת כברגלה יש תחושה של פחות שליטה טוטאלית של Image בפרסים ה"גדולים": Black Hammer ו- Beasts of Burden שייכות ל – Dark Horse וטום קינג גורר איתו את הפרסים להוצאות גיבורי העל שבשנים האחרונות נטו לצאת בידיים רייקות.

ובכל זאת הפרסים לרוב הולכים להוצאות מוכרות וגדולות יחסית, לא תראו פה הוצאות כמו Black Mask, Z2, Alternative Press, Avatar, SelfMadeHero, Decadence Press, Avery Hill. יש יתרון ברור לחברה הגדוליה ובועד שלמדנו לקבל את זה בפרסים של תעשיות ענק כמו קולנוע וטלוויזיה נחמד יהיה לחשוב שבתעשיה יותר מצומצמת יש מקום גם לחברה הקטנים יותר ליד שולחן הפרסים.

 

3) טוד קליין מחזיק ביותר פרסים מכל אמן אותיות אחר ונראה לי שהשנה הוא זכה בעיקר מתוך הרגל של המצביעים ("למי ניתן את הפרס השנה?" "וובכן – השם של טוד נמצא על הטפוס אז…."). תנו לראס ווטון, או לג'ון ליימן משהו, הם קראו את התחת שלהם לאחרונה.

 

4) ריינה טלגמייר (Ghosts, Sisters) היא לא רק יוצרת הקומיקס הכי נמכרת בשוק (הספרים שלה תופסים את כל המקומות הראשונים למכירות רומנים גראפיים בשנה החולפת) אלא גם זוכת פרסים מכובדת ואהובה. השיחות בבלוגים מהסוג שלנו על הוצאות כמו Marvel ו- DC בתור ה"מיינסטרים" מתעלמים מכך שהוצאות לילדים ונוער כמו Scholastic תבעו לעצמם נתח שוק עצום שאנחנו בקושי שמים לב אליו.

 

5) מרירות אישית א': טום סיולי לא היה מועמד לשום דבר על Transformers vs. G.I.Joe ובכך נסתם כנראה הגולל על ההכרה המוקדמת שמגיעה ליצירת המופת הכי גדולה של המדיום בחמש השנים האחרונות. ההיסטוריה תסתכל על זה כמו על ההפסדים החוזרים של מרטין סקורזה באוסקרים

 

6)  ברכות לסוני ליו על הזכיה המשולשת של The Art of Charlie Chan Hock Chye – דיברתי על החיבה שלי לספר הזה בעבר, וזה בהחלט פרוייקט מרשים שמשלב את ההיסטוריה של המדיום עם ההיטסוריה של סינגפור ביצירה מטה-ספרותית שמצליחה להיות מרתקת ומחדשת בכל עמוד.

 

7) מרירות אישית ב': עדיין אפס זכיות ל – Giant Days שממשיכה להיות הדבר הכי מבדר על המדף בכל חודש. לכל מי שמעורב בזה מגיע פרס לעזאזל!

 

8) עלילון לא זכו, אפילו לא היינו מועמדים. אולי זה קשור לעובדה שאנחנו כותבים בשפה שוועדת הפרסים לא יודעת לקרוא ואלי לעובדה שאני ממשיך לשלוח לבתי המצביעים ראשים של סוס שעשויים ממקרמה וממולאים בגליונות ישנים של Youngblood.

 

9) ניפגש שוב בשנה הבאה.

Comments

comments

תום שפירא on Facebook
תום שפירא
אני כאן כדי לבקר קומיקס וללעוס מסטיק. ונגמר לי המסטיק.