This Week in Gotham 3.10.17

טור שבועי שמבקר חלק מחוברות ה Bat Family  (יש פשוט הרבה יותר מדיי) הביקורות עלולות להכיל ספוילרים, הקריאה היא על אחריותכן בלבד.

הפעם: באטגירל ונייטווינג ממשיכים להשתמש בעבר כדי להתמודד עם ההווה ובדיטקטיב סוף כול סוף אנו עדים לחזרתו של טים דרייק.

Batgirl #15-Summer of Lies part 2             

Writer: Hope Larson.

Artist: Chris Wildgoose.                                                           

Num of pages: 32.

Price: 2.99$

קשת הסיפור בה ברברה ודיק נאלצים לצעוד יחד במשעולי הזיכרון, על מנת שיוכלו להתמודד עם נבלת על חדשה ממשיך ומצליח לספק את הסחורה.

אחרי אקספוזיציה קצבית בחוברת הקודמת, אנו צוללים לתוך האקשן, העבר, ההווה ומערכת היחסים הסבוכה בין הדמויות. באטגירל ונייטווינג מנסים להבין מי היא אותה מלכה אדומה? כיצד היא מתקשרת אל העבר שלהם כבני זוג או כלוחמים בפשע? הסיפור צולל לתוך האקשן ומנסה תוך כדי לענות על חלק מן השאלות.

הסיפור מתגלגל בצורה מאוד קצבית וקלילה, הכתיבה אינה מייגעת כלל בצורה בה כל דמות מצליחה לקבל זמן מסך יחסית שווה, אם כי כמובן באטגירל ששמה מתנוסס על כותרת הכותר מקבלת חלק ארי מהזמן וגם מובילה את העלילה. נחמד לראות את השינוי הזה שבו באטגירל מובילה ולא מובלת אחרי נבל מסתורי אלא יוזמת, זה היה חסר בפילרים וגם בקשתות הקודמות. מערכת היחסים עם דיק ממשיכה לשחק תפקיד, הופ לארסון מצליחה ליצור סיפור שהוא מצד אחד מותח ופעיל, מצד שני מציג את מערכת היחסים הוותיקה בין באטגירל לרובין/לימים נייטווינג באור חדש וקליל.

ההתעסקות בנושאים שהרבה יותר קרובים לבני נוער נעשה גם הוא בצורה טובה, אין ניסיון להטיף בצורה עקלקלה על סכנות הרשת אך יש התייחסות לשימוש בסמים ואהבות ראשונות. קטעי הפלאשבק מצליחים לכנס כמה נושאי התבגרות טיפוסיים בצורה נחמדה ולא טרחנית או עמוסה.

כריס ווילדגוס עושה עבודה מרהיבה, הוא מצליח לייצר הפרדה בין קטעי הפלאשבק לקטעי הווה, הדגש שלו והירידה לפרטים משפרים את החוברת הזאת בגדול.

לסיכום, סיפור חביב שמתפתח בצורה מאוד מעניינת, השילוב של העבר והעתיד מצליח מכיוון שהפלאשבקים משתלבים באופן הרמוני עם ההווה. הכתיבה אינה טרחנית, אלא זורמת ונחמדה. אקווה שהכותר ימשיך כך. מומלץ מאוד.

 

Detective Comics #965- A Lonely Place of Living part 1

Writer: James Tynion IV.

Artist: Eddy Barrows.                                                               

Num of pages: 32.

Price: 2.99$

אחרי חודשים של היעדרות טים חוזר לדפיו של דיטיקטיב, אחרי כל ההייפ סביב החזרה. לצערי הרב קיבלנו חוברת שאומרת הרבה אבל בעצם לא כלום, אך הדבר הכי נורא הוא שאת הסיפור המלא תאלצו כנראה לקרוא באקשן קומיקס.

כבר לא מעט זמן הילת המסתורין סביב מר אוז והתחביב המוזר שלו לחטוף דמויות מפתח מיקום DC מעניינות את קהל הקוראים. לגבי מי הוא מר אוז (ג'ור אל אבא של קאל אל הלוא הוא סופרמן), קיבלנו כבר תשובה לפני שבועיים בחוברת אקשן קומיקס. זה לא הפריע לטייניון להתייחס לעניין כחשיפה היסטורית. רוב התחלת החוברת הוא פשוט מעין סיכום דמותו של טים דרייק, עבור כל מי שאינו מכיר את הדמות זאת הזדמנות פז להבין אותה, את מניעיה, וקצת (ממש קצת) על תחילת העבודה של עם באטמן. עבור כל השאר מדובר באקספוזיציה דיי מיותרת במהלכה קוראים הרבה יותר מדיי טקסט (זה הזכיר לי כמה מחוברות מארוול הישנות בהן פשוט הותקפת במלל).

מעבר לכמות הטקסט הנכבדה ולאחר מעבר על משוכות האקספוזיציה הסיזיפיות לא נשאר הרבה בשר לסיפור. טים נמצא במן כלא על מימדי שמאכלס אותו ועוד דמויות שג'ור אל אסף במהלך תקופה לא ידועה. מצד אחד ג'ור אל עצמו מעיד כי הוא היה כלוא בכלא הזה וכי מי שאסף את כולם הוא כנראה מישהו חזק ממנו ( *שיעול* דוקטור מנהטן *שיעול*). אך באותה נשימה הוא נעלם (כנראה כדי להמשיך את הסיפור שלו באקשן קומיקס). זה לא סוד שDC מנסים להכניס בכוח את עולם הוואטצ'מן לתוך יקום DC. מבלי להיכנס לדעות על המהלך (כי תום שפירא כבר עשה זאת ולא מעט פעמים) זה פשוט לא עובד ברמת הסיפור.

הכנסה של ד"ר מנהטן לתוך הסיפור הזה יוצרת בלבול בכל רמה שהיא. אנו רואים שמר אוז אוסף את כלל הדמויות לתוך הכלא העל מימדי שלו. אך כאשר הוא מתעמת עם טים דרייק אנחנו מגלים שבעצם ד"ר מנהטן הוא זה שהביאו לידי כליאה, בגלל שהוא התפעם מאומץ הלב וטוב הלב שלו. בנוסף לקראת הסוף אנו עדים לטים דרייק מהעתיד (או מיקום אחר אין באמת לדעת), לבוש במחלצותיו של באטמן ומתנהג כמו באטמן סופר קשוח (כי יש לו אקדח!!!). האם זה טים דרייק מהיקום החלופי בו באטוומן מפקדת על ספינת אוויר? איך לעזאזל הוא הגיע לכלא של אוז? האם אוז פשוט חטף כל צורה של טים מכל יקומי DC? למה אני ממשיך לשאול שאלות?

הבריחה של טים מהכלא כנראה תמשיך. הסיפור כנראה ישתלב עם סיפור העתיד הדיסטופי שהוצג בצורה קלה בבאטוומן (זה שהראה קווי עלילה מעניינים ). כמות השאלות שלא קיבלנו עליה תשובה (ותכלס כנראה שלא נקבל עליהן תשובה) עלתה לעומת התשובות שאת רובן ידענו (כלומר כל מי שקרא את אקשן קומיקס לפני שבועיים וגילה את זהותו של מר אוז. או כל מי שקרא את אקשן קומיקס השבוע לפני וגילה את המניעים של מר אוז [ואת המתכון הסודי שלו לעוגיות שוקלד צ'יפס]).

אדי בורוז חוזר לעבוד עם טייניון הרביעי, העבודה שהוא עושה טובה, הרבה מאוד עמודים כפולים במהלכם אשכרה רואים משהו מעבר לבועות דיבור וטקסט.

לסיכום, יותר מדיי הייפ פחות מדיי תוכן, שוב נעשה ניסיון לשלב מספר דברים ביחד, תפסת מרובה לא תפסת. טייניון מנסה לשלב הכל לידי תצרף מרהיב, אולם הוא כמו ילד קטן שמתעקש לשלב חלקים שלא משתלבים ביחד. כמו כן כדי להבין את מר אוז/ג'ור אל יותר טוב באמת שכדאי לקרוא את אקשן קומיקס (למרות שלא תמצאו שום הפניה לכך בקומיקס עצמו). לא מומלץ.

זה הכל לשבוע הזה נתראה בשבוע הבא.
נהנתן/ם? סבלתן/ם? נשמח לשמוע על כך בתגובות .

Comments

comments

Roy Tabak
סטודנט מת"א, קורא קומיקס נלהב מילדות, מעריץ את באטמן ואלן מור. מחבב פחות את סקוט סניידר. כותב בעלילון וחלק מן הפודקסט הקלאסי קלאסיקומיקס